سوره ی مریم

من از مفصل این نکته مجملی گفتم****تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

سوره ی مریم

من از مفصل این نکته مجملی گفتم****تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

سوره ی مریم
طبقه بندی موضوعی

مدینه علم

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۳۷ ق.ظ

محمد عربی آبروی هر دو سراست
کسی که خاک درش نیست، خاک بر سر او
شنیده‌ام که تکلم نمود همچو مسیح
بدین حدیث لب روح‌پرور او
که من مدینه ی علمم، علی درست مرا
عجب خجسته حدیثی‌ست! من سگ در او


*****


باز آی، که از جان اثری نیست مرا

مدهوشم و از خود خبری نیست مرا
خواهم که به جانب تو پرواز کنم
اما چه کنم بال و پری نیست مرا


 *****

آنی که تمام از نمکت ریخته‌اند
ذرات وجودت ز نمک بیخته‌اند
با شیره ی جان‌ها نمک آمیخته‌اند
تا همچو تو صورتی برانگیخته‌اند


 ****

من باده به مردم خردمند خورم
یا از کف خوبان شکرخند خورم
هرگز نخورم ز باده خوردن سوگند
حاشا که به جای باده سوگند خورم

هلالی جغتایی

 

موافقین ۱ مخالفین ۱ ۹۳/۰۳/۲۷
علی اصغر رامندی صدیق

نظرات  (۲)

سلام

ترک یاری کردی و من همچنان یارم تو را

دشمن جانی و از جان دوست ‌تر دارم تو را


گر به صد خار جفا آزرده‌سازی خاطرم

خاطر نازک به برگ گل نیازارم تو را


پاسخ:
سلام.زبانت را میشناسم ولی ....
بهر حال ممنون از اینکه سر میزنی.
خداش بیامرزد هلالی جغتایی

به چشم لطف اگر بینی گرفتاران رسوا را

به ما هم گوشه چشمی که رسوا کرده‌ای ما را

پاسخ:
سلام.برآشنای همیشگی.خدابیامرزد همه ی اهل معنا و معرفت را.انشاء الله.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی