سوره ی مریم

من از مفصل این نکته مجملی گفتم****تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

سوره ی مریم

من از مفصل این نکته مجملی گفتم****تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

سوره ی مریم
طبقه بندی موضوعی

طور تجلی

چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۴۹ ق.ظ

أَینَ السَّبَبُ المُتَّصِلُ بَینَ الأَرضِ وَالسَّماء

من زمجنون وتو درحسن، سبق برده زلیلا

دل من سینه ی سینا، رخ تو تورتجلّی

هرکه را روی به یاریّ و نگاری به کناری

جز به دامان تو، مارا نبود دست تولّا

نالم از سرزنش حاشیه ی بزم تو؟ حاشا!

کنم از تازه حریفان تو گاهی گله؟ کلّا!

گرچه دوریم ولی مست می شوق حضوریم

عارفان را نبود، جز به تو، هم از تو تسلّی

وَهم هرگز نتواند که بدان پایه برد پی

رفرف همّت اگر بگذرد از عرش معلّی

ذرّه- هرچند دراین مرحله همّت بگمارد-

تاب خورشید ندارد و مَتی أَقبَلَ وَلّی

«قابَ قَوسَینِ» دو ابروی تو بس منظر عالی است

قوّه ی باصره ی عقل دَنا ثُمَّ تَدَلّی

«مفتقر» یار غیور است، زخود نیز بیاندیش

یَتَجَلّی لِفُؤادٍعَن سِوَی اللهِ تَخَلّی

«محمد حسین غروی اصفهانی»

منبع:دیوان مفتقر

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۱
علی اصغر رامندی صدیق

نظرات  (۲)

۲۱ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۵۷ علی اکبر قلیچ خانی

عاشقانی که حرف عمیق می فهمند و فنای معشوقند میگویند:

کنم از تازه حریفان تو گاهی گله؟ کلّا!

پاسخ:
روز و شب من به گفتگوی تو گذشت
سال و مه من به جستجوی تو گذشت
عمرم به طواف گرد کوی تو گذشت
القصه، در آرزوی روی تو گذشت
 هلالی جغتایی
۲۱ خرداد ۹۳ ، ۰۷:۵۵ مرتضی آزاد
سلام. بهره بردیم. خیلی عالی بود. خدا قوت!
پاسخ:
سلام.ممنون برادر.حق نگهدارتان باد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی